måndag, februari 15, 2010

OS-guld

Synd om Bode Miller. Störtloppsamerikanen. Förtjänar ett sådant. Ska man ta stryk med futtiga hundradelar är det verkligen tufft. Då är det bättre att ställa till med "skidskyttefiasko" och inte ens vara i närheten. Alla svenska proffstyckare, journalister och experter. Åk själva om det är så jävla enkelt att ta ut medaljer i förskott. Charlotte Kalla räddade äran åt hela mediasverige. Och folket? Själv tänker jag fy f-n vad skönt med träningsvärk efter tre timmar i skidspåren igår.

Förra helgen hade ett fyllegäng karateträning mot mitt fönster som inte pallade trycket. Väcktes mitt i natten av fyra-fem dunsar plus en krasch och rusade ut med brännbollsträet i näven. Jonas och Nisse och en till. Nisse, fullast, såg ut som Fredrik Wikingsson, känd busunge från tv. Han tjattrade precis lika mycket så man borde fan-i-mig polisanmält honom. Men det gör man inte när ord står mot ord och jag med slagträ i handen. Nästa gång tar jag dem på bar gärning med systemkameran istället.