lördag, september 29, 2007

Lek med fiskar

It's all over now.

Jag var nära att elda upp lägenheten häromnatten. Skulle göra kolhydratnattamat men somnade ifrån och vaknade av äcklig doft och svart kastrullbotten. Pastan var sönderkokt och sedan när köttfärsen skulle eftervärmas glömde jag bort allt. Det luktar vidbränt och har osat sig fast i massa kläder men förhoppningsvis inte i möbler och inredning.

Iallafall är dagen till ända. Firad med skumpa respektive gorgonzolapizza. Jobb-nina fixade allt för oss med samling hos henne. Syrran med pojkvän var på plats och hejade vilket jag uppskattade, inte alltid vi hinner ses eller prata. Axelssons bjöd på massage efteråt. Det gjorde mig gott, stelbent som jag är. Gick förbi alla i rulltrappan på väg hem.


Sånt där man måste stoppa i sig. Vitargo var rätt god faktiskt men bara om man blandade enligt instruktionerna. Druvsockergrogg.



Hörde att somliga inte tålde motivet och slängde den på marken som om det skulle hjälpa. Var det så känsligt, är det barnporr måntro? Carl Milles är jag dålig på men Zorn körde ju med nakna motiv. Vet inte om jag orkar bry mig.


Snygga granntjejen har fest och spelar bra musik medan jag brottas med på gränsen till kramkänning när jag rör på mig på fel sätt. Vätskeblåsorna på trampdynorna är urklämda och tvätten snart klar. Saknar lite party, det vore gott att bluddra på med nya bekantskaper i en skön soffa och dricka lite vin eller röra sig trött på vardagsrumsdansgolvet.