måndag, januari 05, 2009

Pianogodis

Sitter och lyssnar på intrumentalversioner av rocklåtar. På youtube finns det en vacker version av linkin park's numb som en kille spelat in med sitt yamaha psr-280 keyboard. Förvånansvärt mycket pianoklang för lite pengar. Något liknande vill jag ha istället för väntan på steinwayflygeln som står hemma hos mamma.

Just nu kändes det bäst att leta fram andra sorgsna lite melankoliska låtar som behind blue eyes, mad world, numb, the unforgiven, nothing else matters för att nämna några lugna som ger mig ro. Det är inte världens mest positiva musik men allt har sina stunder. Även det dystra kan vara vackert.

Innan nyårshelgen var jag på julkonsert där sånggruppen neo framförde valda julsånger och lugna stämningsfulla poplåtar. Mycket fint av dem som min syster tydligen känner och som dessutom sjunger i onevoice och även körar bakom diverse stora artister. Rätt stor kontrast till det jag lyssnar på inatt.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

kommer du ihåg d vi brukade lyssna på tillsammans? låtarna som jag brände på en skiva och gav till dig? :) det var tider det :) / J

6/1/09 11:52  
Blogger godisgrisen said...

blandade ballader, två cd :)

6/1/09 17:43  
Anonymous Anonym said...

oh yes.:)

6/1/09 17:47  

Skicka en kommentar

<< Home