lördag, april 04, 2009

Lucky Man

Jag.

Känner våren.

Det är idag fredag vändpunkten kommer.

Igår träffade jag en kompis. Vännen får heta G. Det är hon som är lite dyr i drift. Den lätt oekonomiska. Den färgstarka som killarna tittar på. Som har kolsvart hår. Vackert hår. Hon som tar fram vågen hos mig. Som mår bättre nu. Lättare hjärta men tyngre kropp. Som jag hjälpte. Som mig nästan stjälpte.

Sökt jobbet. Gått på stan. Köpt papperskalender och komihågtavla. Båda av minsta sorten. Käkat max. Köpt bio. Fikat på wayne's. Sett initialen i emd parkera sin vita tt vid hötorget. Jag ser inget först men G är alert och säger Vad roligt och se dig. E kanske förvånas men finner sig och säger Detsamma. Synd att inte stora kameran var greppad just då. Skulle blivit en fin /paparatːsi/ bild skojar vi. Sen skrattar vi. Vad liten han var. Smala ben tänker jag. Såna små pojkar som du äter jag till frukost, säger G halvhögt en stund senare. Det kommer andra ord ur munnen också. K. Hon har lite fräck och skön humor. De värsta får man inte återge här. Det är en snäll blogg, inte nån som skall hetsa mot folkgrupp eller narras med småflickornas idol.

Filmen med samma efternamn som Bob var helt okej, han med reggaen alltså. Simpel story men lite charmig. Paret wilson aniston skulle kunna vara på riktigt. Men det är den glupska hunden som allt kretsar kring. Inte fullt så nära slutet spelas en låt av the verve. Jag ler lite och känner mig för en stund som en sån. Och mår bättre nu.

Vi ler ofta mot varann. Idag sa vi att det är tur vi inte dejtar varandra. Då skulle vi inte vara samma vänner längre.

Hemma på datorn låter jag videon spelas om igen, och tackar you tube. Passar på att googla lite. Ser att han ashcroft fyllde trettio exakt samma dag som tornen på manhattan blev påkörda och rasade ihop. Känns lite knäppt.

Idag lördag fyller syrran år men jag har inte hört något om nån önskelista än. Kanske skall leverera mig själv som guest surprise medförande tårta på tåget dit. Har ju grädde över från våffeldagen som inte riktigt blev av.

Kan inte låta bli att kolla upp bilen också. Privatägd. Den toppar på två fem noll och har lika många hästar. Noll till hundra på sex komma fem. Ser listpriset och tänker så här just nu. Det behövs ingen j-a ipred lag. Pop-pojken måste tjäna rätt bra med pengar.