söndag, september 30, 2007

En riktig fest

There's a real party going on.

Grannens fest ekar ut förbannat bra dansmusik via de öppna fönstren. Mina öron suger åt sig allt och mina tankar drömmer sig bort. Genom väggen. Jag klagar inte, mår bra av det. Undrar vad alla bra låtar heter, dom jag inte känner igen. Dom har dämpat musiken nu, 02:40. Hör inte lika bra. Är det snart slut? Verkar så. Trist. Men dom som festade hade kul.

Minns en gång när vi firade av en konsultkollega på förra jobbet. Då hade grannar i trapphuset eller med fönster mot innergården klagat så att polisen kom dit. Dom kom inte in första gången men väl andra gången spelade vi fortfarande så högt att ingen märkte att två uniformer snart stod mitt på dansgolvet bakom ryggen på mig vid mp3-datorn.

Så skall fester vara. Ånej, det är inte slut än! :) Dom kör en del gamla hårdrockare också Maiden med run to the hills, D.A.D. it's after dark osv. Slut.