tisdag, augusti 12, 2008

Stilla frukost

På sängen. Knappast skumpa och jordgubbar men dock fil och müsli. Mittemellan natt och morgon. Sen kvällsfika? Vickning? Mitt i gryningen för det börjar ljusna så smått. Rätt nyligen hemkommen från jobbet. Om fyra timmar skall jag upp igen innan möte vid nio. Och jag är förberedd till max efter gårdagens lugna hemmakväll med pasta och världens bästa köttfärssås, så god att kompisar och mamma också säger den är god.

Livet börjar återvända så smått. Tankarna är samlade. Målen utstakade. Viljan på topp. Tröttheten vänder snart liksom dagen sakta tar form. Det blir blå himmel.

Nu skall jag surfa nyheter och kolla vad som hänt i världen. Om det blivit något OS-guld än höhöh. Kolla om mitt pensionsparande finns kvar överhuvudtaget eller om årets ekonomiska kris käkat upp alla fiktiva pengar än. Och så borde jag betala kreditkortsräkningen för just nu har jag ett spärrat kort och ett med uppnådd kredit samt några hundralappar i plånboken. Det blir jobbigt att gå förbi bankomaten och råna den på några sedlar i taget.