tisdag, oktober 14, 2008

cp-pc

cpdator. cp är ett skällsord om det används fel, i fel sammanhang och om det sägs om en person som är lite annorlunda. min dator är inte bara annorlunda. den är cp. knäpp. precis i den lydelsen barn brukar använda cp. helknäpp. min dator kraschar explorer.exe så snart jag försöker visa många jpg bilder i utforskaren, främst som miniatyrer. sedan slår dataexekveringsskyddet till både för utforskaren och drwatson så att jag inte kan kolla på mina jpg-bilder i större mängd, utan att först ha dödat två drwt..processer. det verkar finnas en gräns på antal bilder, eller så klarar inte windows av megasizepixelformat, eller så klarar inte windows av externa lagringsmedia som usb, digitalkameror, dvd-skivor med massa jpg-filer på. eller om det är avi-filmsnuttarna. helt cp är det. min cpdator.