tisdag, januari 06, 2009

Friskus

Herr pysslig.

Blev less på webben som ska visa föreningens ekonomi men som oftast inte funkar eller är seg. Ger upp efter några timmar. Inte alls mitt fel. Vill skicka ett argt mail till ansvariga. Bestämmer mig för att inte prioritera skitsaker. Kollar istället på hockeyfinalen mellan fosterlandet och kanadickerna i junior-vm. Bra drag i spelet! Lite väl partiskt till goliats fördel. Goliat vinner såklart.

När småtimmarna passerat är det ingen idé att sova. För mycket kvar att göra så jag skyndar mig att fixa morgondagens träning. Som vanligt går det att tänja på dygnet. För att färdplanen skall hålla blir det cykel dit. Väntan på dom tränande kompisarna blir otålig. Jag lånar långfärdsskridskor av friskis och svettis, kör två ostadiga varv med gympadojjor innan balansen infinner sig. Inte långt därefter är jag en riktig glidare. Jag glider runt och njuter en timme. Efteråt är det så lagom kul när jag känner av träningsvärken. På fler än ett ställe.

Efterföljande mat och glass på stället för lejonet och björnens efterträdare är faktiskt riktigt bra. I hörnet längst in sitter ett kändisgäng, kitty.. den enda jag känner igen. Sedan är det blondinbella, sprinter-linda-h, boxar-george scott. Dom som vet säger det är let's dance. Jag är mer inne på pasta och nötknäpparen, den senare är valnöt- och hasselnötsglass, grädde förstås.