torsdag, april 30, 2009

Ska du boka dator..eller?

Klockan tio noll ett eller noll två går jag in på bibblan och bokar dator. Tio till elva är det redan fullbokat men alla har inte loggat in vilket jag inte ser direkt i min enkla värld. Jag försöker ändå och får något meddelande jag inte orkar läsa. Jag förstår det är bokat.

Någon annan, som det visar sig strax, lite viktigare mer brådisperson har under tiden smygit sig upp bakom mig. Helt plötsligt har vi en kö. Två personer, utan att jag vet om det. Han bakom mig har heller inte vaknat på sin mest artigaste sida. Eftersom jag har klipptid kvart i ett och moder jord kommer med buss efter tre så jag väntar en stund för att tänka efter och se vilken tid jag vill boka istället. Då får man den där kommentaren som är mer en syrlig dialektal kommentar än fråga, som jag uppfattar det: Ska du boka dator..eller?

Klart som f-n att jag ska boka dator, varför står jag annars framför bokningsdatorn.

Vänder mig om och blänger lite trött: Ja, jag måste fundera lite först

Jag förstår folk kan ha bråttom men var det så jävla viktigt för honom att vinna tjugo trettio sekunder kunde han väl ha stått och stampat utanför entrén i sin lilla kö-värld redan tio noll noll. Hade jag varit påverkad av annat än min egen förmiddagströtthet hade jag förmodligen slagit honom på käften. Eller muckat lite. Det är ju ändå valborg. Då ska man väl slåss?

Trevlig valborgshelg till dig som läser!