måndag, maj 11, 2009

Arla

har bytt stil. grön logga numera. färgränderna går inte längre helt runtomhörnen på paketen. dom blågula eller rödvita. måste ha hänt i veckan som varit. underligt nog sådant där smått man märker mitt i tjugoett och femtiosexstressen. vet inte om det skall bindestreckas ihop eller låta stå som det är. sexstressen på ica? skulle inte tro det. femtioåtta vid fruktlådorna och prick i kassan. sedan hem knappt ett dygn sedan.

skall jag våffla lite och ladda upp? energi resp bilder. har stångats med fylleriblanketter så det står härliga till. först ville dom ha den egentliga anmälan som af skulle försett mig med. den har jag inte sett till. väl framme i tele, när jag vet med mig vad man kan hitta via personnumret, frågar jag om ytterligare saker. renderar i ett par nya blanketter. bara hoppas att alla kryssrutor med ja eller nejsvar passar ihop till slut. har man inte csn vilket jag förstås inte har skall det dessutom intygas att det studeras bara lite lite via ytterligare papper. det där är lustigt för det skall alltså visas att man studerar när själva andemeningen är att påvisa att man inte gör det. inte så mycket iaf. man får göra det till hälften. det låter jättemycket att plugga halvtid och söka jobb, på heltid. sen skall det intygas att bisyssla som består i passivt ägande av skogsfastighet inte inkräktar för mycket eller ger för höga inkomster. sedan har dom larvat bort en bilaga till det stora viktiga intyget visar det sig. jag tycker det var lite larvigt eller slarvigt. eller både och. men håller käft, för dom är trevliga och hjälpsamma. så nu ligger ett brev med sju sidor i postens sorteringsmaskiner och alla blir nöjda och glada, inte minst posten som tjänar tolv kronor.

kunde man inte samköra allt direkt via personnummer tänker jag senare under kvällen på väg hem från sistaminutenbrevlådan.

värre är det med skattedeklarationen för brf som i värsta fall bötfälls med tusen riksdaler om inte masen i östersund har fått den på tisdag. vareviga månad den tolfte.

arla... blir det även i morgon bitti. både ur sängen och ur kylskåpet.