måndag, november 12, 2007

Burning rom

Nu luras jag lite. Har söndagspromenixat med vänner efter att först fikat vid gröna stugan där dom tror att det funkar med varm choklad á la pulverpåse och vatten. Så det blev en blaskelatte istället. Inte heller den speciellt god. Fick ett provsmak på chokladen men inte gick den hem i min smak. Jag gick heller inte hem eftersom min eftermiddagsdag precis börjat.

Förutom att duschdraperistången kastat sig själv i badkaret och hoppats på harakiri ett par gånger har jag fått en massa burning rom i skallen. Hade varit trevligare med varm rom men nu var det ju bara ohyggligt många cdrom. Iofs blir minnena nästan desamma i sina allra bästa stunder om man lägger till lite fantasi. Massa tusen rutor med fem megapixel. Där finns att göra för den som orkar... familj släkt vänner flickvänner flörtar arbetskamrater pure mother nature skidbilder partybilder semestermotiv. Hela baletten.

Och sen har pepparkakestund kommit. Har köpt en burk i vilken handen slinker ned då o då. Men mest av allt så återkommer ibland tankar från solstorm. Inte för att filmen var speciellt sevärd men det är Live Tomorrow med Laleh som biter sig fast istället för den norrländska kylan och allt det andra i filmen. Lev idag alltså.