fredag, november 02, 2007

Onsdagspub

En gång i månaden är det pub på eken bar där vi samlar ihop oss, möter wannabees och umgås lite. Ypperligt tillfälle att lära känna kollegor och andra lite mer. Igår, alltså i onsdags, hade jag hellre gaddat ihop mig med resebranschfolket som bokat in sig där samtidigt som vi. Fler poäng på snyggskalan. Tyvärr gick tiden för fort och vips var nästan alla borta, på väg hemåt.

Vad händer i världen och veckan? I den stora världen vet jag inte. I den lilla världen händer massor men inte det man vill.

Man firar, jobbar, tidrapporterar, sover, handlar, tvättar, har möten, lovar saker, ställer upp som datasupport, mailar de där måste-skicka-mailen-nu-och-inte-sen. Vad gör man inte? Lever livet. Eller så lever man livets baksida eller baksmälla. Inte bakis, bara fel sida.

Så i helgen blir det hur lugnt som helst. Stanna upp och andas lite. Njuta av en klar höstdag. Vända så att bak blir fram. Att göra rätt saker och att göra saker rätt. I mitt nästa liv vill jag ha balkong, färdigmålat, sambo och inte vara med i styrelsen.

2 Comments:

Blogger Joules said...

jag frågar bara hur du ska få balkong om du inte är med i styrelsen och påverkar?

min nya lya ska nog få balkong iofs, så det kan va en lösning att köpa nytt.

men det där med sambo hoppar jag nog över. då får man inte bestämma allt själv. och jag gillar ju att bestämma.

2/11/07 17:08  
Blogger godisgrisen said...

det stora hindret är att det saknas balkongmässig höjd över gatan.

shoppa nytt, att förnya tillvaron!

jag med.

2/11/07 22:11  

Skicka en kommentar

<< Home