söndag, november 04, 2007

Lugn och fin

Måste bara återge ett citat ur dagens expressen.se, angående något om svart städhjälp, ja ni vet pengar i handen, utan f-skatt osv:

"Postat av Ej inloggad Krokodilanders den 4 nov 2007 kl 10:25
Ni Stockholmare skulle bara veta att det var Carl Cederschiöld som sålde Birka Energi till Finländska Fortum! Så numera går miljardvinsterna över till Finland istället för att gå tillbaka till de svenska skattebetalarna! Affären är nog en av de mest "korkade" som någonsin har gjorts! Men nu finns det en man i regeringen som heter Mats Odell, hans dröm är att genomföra ännu dummare affärer, i och med utförsäljningarna av de vinstrika statliga företagen till utlandet!"

Jag är väldigt oberoende vad gäller politik med dragning åt de allra flesta riksdagspartier i olika frågor och anser att sunt förnuft skall gå före politik. Istället bedrivs politik ofta helt utan förnuft alls.


Apropå förnuft...
Igår hade jag och syrran en långdragen diskussion om byggprojekt, offerter, upphandling, ansvar, detaljer och vem som vet bäst. Jag tror det började med något om min ytterdörr. I kombination med sent intag av min enda måltid i form av syrrans egenwokade fläskfilé och några glas vin var iaf inte jag den som gav sig i första taget. Det slutade med att vi skildes som vänner för vårt eget bästa. Timmarna efter middagen hade kunnat vara mer behagliga. Men vi sms'ade när jag kom hem så nu är saken troligen glömd. Vill bara väl och båda backade och gjorde "småpudlar" precis som man gör i politiken. Det är inte ens fel att två träter. Eller?

Nu har jag tröstätit, nej... bara ätit av översta lagret i aladdinasken som jag fick av sommarens närhet strax efter min födelsedag.

Man skall inte stressa upp sig över saker som sker.
Bara inse att sådant händer då och då.
Lugn och fin.