torsdag, oktober 23, 2008

Spanskt temperament

Den stora behållningen för mig var Javier Bardem och Penélope Cruz när dom eldar på med sitt mother tongue, spanska. Då gnistrar det till. Visste inte hans namn men känner igen honom från andra filmer.

Vill så gärna åka till Barcelona. Kolla konst och strosa omkring. Uppleva atmosfären. Scarlet har stora läppar. Det har inte undgått woody allen. Bortsett från den repliken var kvällen väldigt bra. Kungshallen, mat med syster och kollegor och sedan bio. Massor av kollegor på plats. En fin torsdagkväll.

Vicky Cristina får fyra av fem som film. Inte helt förutsägbar men inte i närheten så kaotisk som en helspansk film kan vara. En lättsam städad amerikansk sedesam kärlekskomedi som utspelas i dit-vill-jag-åka-stan.

Gamla kameran är tillbaka från fabriksreparation. En slit-o-släng blir det. Sådan där att ha i skidbacken, på party, i saltvatten precis som förr. Och det är redan fredag!

2 Comments:

Blogger Joules said...

ah jag måste se den!

barca är väldig trevlig stad. jag var där i februari och kan varmt rekomendera det.

29/10/08 20:37  
Blogger godisgrisen said...

ja gör det, se!

jag vill så gärna dit. speciellt nu när det lackar mot jul... eller snarare när novembermörkret och slasket står och knackar på dörren.

31/10/08 00:10  

Skicka en kommentar

<< Home