måndag, oktober 22, 2007

Pappersinsamling

Dumpa två överfulla kassar med massa gårdagens nyheter. Tänkte jag strax göra men en helt annan tanke överrumplade min egentliga idé.

Flera jag känner läser inte tidningen från tryckeriet. Att fippla med mobil för att kolla nyheter funkar inte. Bara några korta notiser orkar man med, det går för segt. Att ens försöka söka på eniro med en sunkig 3g telefon är hopplöst. Jag har köpt SL-biljett via mobilen, sånt funkar utmärkt. Enkla sms-tjänster. Att skaffa en palm igen efter sju års icke-saknad vore fel bara för att kunna picka fram nyheter på en pekskärm. Bära på mobil, ett gäng nycklar och ytterligare en elekronikpryl är inget för mig. Att läsa kvällstidningen via dator är ett evigt klickande och brukar sluta på skvaller eller resesidorna. Eller på bloggen. Som här.

Tänkte han innan kassarna skall ut i mörkret och säga hej till containern.