lördag, december 22, 2007

Hoppet lever kvar

Jag kom på mig själv att det var ett tag sedan. Ett tag sedan jag senast skrev i bloggen. Men jag har jobbat. Jobbat sent och spurtat. Tidrapporterat och jobbat mer än jag tidrappat. Och mer finns att göra trots att julen snart är här. För det blir lite julfirande till slut!

Och hoppet lever kvar. Jag har saknat. Det finns skäl till kontaktfrånvaron. Det händer jobbiga saker på internet ibland. Hon lät som vanligt framåt på telefon även om det hon hade att berätta inte var något man önskar att någon drabbas av. Synd att batteriet var så klent och jag på väg i bil så vi fick avsluta för tidigt. Kanske bäst så för min mobilräkning haha även om det inte alls handlar om pengar. Löjligt nog ont om tid och en nästan urladdad mobil som jag behövde bättre till annat stunden senare.

Jag har hunnit vara social efter jobbet och det känns bra. Och snart kickar jag ut tvätt-jävla-maskinen som bara fuktar tvättmedlet och sen hoppar över skiten. Det skulle kännas ännu bättre.

Det är jobbigt att behöva erkänna att det gått någon dag sedan jag gluttade i mitt eget kylskåp typ ätit ute halva sista veckan förutom överhoppade frukostar. Umgåtts. Det är inte direkt sunt med choklad och tårta på jobbet. Fruktnyttigheterna ter sig små i förhållande till resten av decembers socker- och fettfrosseri.

Så det skall bli skönt med jul och dessutom få kompromissa på mina villkor. Lagom dos av släkt, men fler kompisar istället. Jag skulle må bra på allt sätt och vis om hon var med och rörde runt i mitt liv. Inte för att jag mår dåligt. Röra om till det bättre. Inte röra till det. Men röra och beröras. Där hoppet lever kvar :) Den bästa julklappen lär jag inte få i år men jag vet ju vem det är.