torsdag, november 29, 2007

Miserabel vardag

Fan fan fan. Igår borrade en snickare hål i vattenrör vid ombyggnad av en lägenhet och så dras man in i telefonsamtal osv. Lyckligtvis var det bara ett litet ett som hammare och rörtång fixade på två timmar. Inatt sparkade någon in en glasruta i entrén så vi fått plocka glasbitar och sopa. I morse, med dioderna tända både fram och bak på cykeln, på väg för att kolla efter en bortrest kompis lägenhet och mitt på ett övergångsställe så kommer regnr uta632 i ytterfilen och han orkar inte bromsa trots att jag bara kommer att vara någon decimeter ifrån skåpbilens sida när han passerar. Dom håller till i solna. Jag vill inte skriva vad jag tänkt. Vågar man göra nåt alls i dag? Vad händer? Shit happens all the time. Och samma frukost som kvällsmat igår.

2 Comments:

Blogger Joules said...

Nu kan det ju lixom bara bli bättre om man säger så.

29/11/07 09:36  
Blogger godisgrisen said...

Javisst. Skall bara rusa iväg till hemköp och fixa frukostyoghurt modell skogsbär, den som är lite fet och dryg. Till skillnad mot mig alltså :)

Mmm jag vet är det ett slitet skämt.

Livet är på språng framåt uppåt!

29/11/07 21:45  

Skicka en kommentar

<< Home