söndag, december 09, 2007

Pannkaka

Nygräddade pannkakor och egenplockad sylt! Kan inte luras så jag säger att det var gott!

Inom en vecka har nu två rätt nära bekanta tyckt att det ser stökigt ut i borte änden av köket. Jag som har så fin lägenhet. Medveten om kontrasterna. Hur det skulle kunna vara.

I helgen har resesuget satt fart igen. Förutom suget efter fikadejten. Hur det skulle kunna vara. Men det är status quo. Knepigt. Finns dagsfärsk kladdkaka som tröst eller om... när jag får oväntat besök. Partyveckan som kommer blir iaf lite trevligt surrogat.

Snart är det jul igen så jag passar på att damma av och ställa fram adventljusstakarna i fönstren. Vadå en vecka sent?

Och samtidigt råkar jag se ett reportage om en ung kille som motorsågat sig djupt i armen för nio månader sedan och pappan som berörs av sina känslor. Farlig fritid. Då ser man allt annat i en ljusare dager, men det hjälper inte mitt status quo. Livet är som en pannkaka. Gott, platt och upp och ned. Tjohoo!!

5 Comments:

Blogger Joules said...

Kan inte sluta tänka på var man plockar sylt?

Räknas hyllan på konsum?

12/12/07 23:11  
Blogger godisgrisen said...

haha du, ja inte är det köttfärs på ica i alla fall.

Näe, akalla bushen för något år sedan. Med god kökshygien och socker i syltkoket håller sig bären bra i kylen :) jag brukar dra-ihop-orden-så-där och hoppa över något ord i mitten.

13/12/07 02:02  
Blogger Joules said...

det är bra coolt att äta egengjord sylt. nu tänker jag genast på mormors rårörda lingon till raggmunken utan fläsk.

jag kunde äta ihjäl mej.

13/12/07 19:56  
Blogger j said...

nygräddade pannkakor är alls inte särskilt dumt!

13/12/07 22:36  
Blogger godisgrisen said...

skönt att fler kan äta ihjäl sig. rårörd va ordet! riktigt riktigt gott.

pannekakegrejen har jag inte gjort på länge, typ årspremiär häromkvällen.

just nu i dagarna är det dessutom konsultgodis på jobbet :) tyvärr ingick inte tandborste i det kitet!

13/12/07 23:52  

Skicka en kommentar

<< Home