fredag, december 14, 2007

Kallt brrr

Ute är det kallt. Jag såg ett tunnsockrat lager pudersnö på bilrutorna när jag på väg hem hade helt andra tankar än vinterkyla i huvudet. Stundtals går det inte att koppla bort längtan och tankar på annat. Que pasa?

Med julbjudgodis på jobbet är det som upplagt för tröstätning. Nä men vadå, jag är ju godisgrisen som har en vanlig dag på jobbet med glögg i morgon eftermiddag och julfest samma kväll med sisådär hundratjugo pers, kollegor och gäster i allsköns blandning. Det blir värsta spontana kläderna för just nu är det bara blöta grejer i tvätten.

Hela veckan har varit lite seg och jag har känt mig ligga steget efter hela tiden. Måste få saker gjorda. Många saker. Saker som tagit tid och tar tid. Som det kluras på och slösas energi på. Jobb och privat. Och på lördag kommer mina syskonbarns mormor så då kör vi lite hotellverksamhet igen. Måste hinna fixa kompisbarnpresent och fylla kylskåpet, värstingstäda och låta bli att tänka på hur det kommer att bli.