onsdag, december 05, 2007

Full fart utan fritid

eftersom jag ändå är uppe halva natten igen så är det bara att bekänna livets baksida.

helgen försvann fortare än kvickt efter sovmorgnar och massa åtaganden lördag söndag måndag och vips är det onsdag efter att ha jobbat hela tisdag. gårdagskvällen, alltså måndag i min värld eftersom jag inte somnat efter tisdagen ännu, tog vid med gympapass efter jobbet exakt samtidigt som jag missade styrmötet av ren glömska. så en å en halvtimme försenad är jag på möte som i sin tur leder till att middagstallriken inte behövde plockas fram den kvällen heller. livets baksida är planeringsmöte, budgetgenomgång, tvätt gånger tre, glöggkväll i trötthetens tecken, protokollskrivande, leta fram bilder till jultryck för klubben, schlafe zwei stunden, jour på jobbet.

den där ljusstaken som skulle lysa i fönstret sedan i söndags, den står kvar på golvet intill bokhyllan på sin tillfälliga plats sedan förra årets december... nästa vecka är det jullunch och julmiddag och sedan är det närapå kalle anka och benjamin syrsa osv.

ja och sen finns det ljusglimtar på telefon även om han och hon inte ses eller har träffats på ett tag, men var står vi, jag vill veta, och veta mer om den mångsidiga och trevliga.