söndag, november 18, 2007

Gammal synd



Ser att nattvanorna håller i sig. Tänkte ta tag i lite gammalt kvarblivet plugg. För nöjes skull. I själva verket för att vidareutbilda mig. För att bryta upp och fixa nytt jobb. Då. Snart ett år sedan jag började med just den där internetdistansgrejen. En av fyra. Men så kom diverse saker med jobb, relationer, jobbsök, julledigt, intervjuer och nytt jobb och nöjd-med-livet-känslor emellan. Nu. Minnet sviker och det är inte lätt att börja om på nytt. Läser strax under kurslänken [Expires: Jan 15, 2008] och progress är 0 of 6. Gluttar i wordfilerna. Känner igen mig lite. Nån skrev iaf väldigt noga där och då. Inte lika viktigt, men visst fan ska jag klara av det. Trist att inte ha något roligare för sig under det hundrade blogginlägget. Hipp hipp..? Nä.

Lördagsstilla. En sen kvällsmiddag, tvätt och kladdkakeröra samtidigt. Effektiv när jag vill eller måste. Och ett sms från hon som vill låna vattenpass, under femtiolappen på clas ohlson men kostar mer i tid för mig att låna ut. Så jag svarar bara ja. Inte när var hur.

Det är lugnet före stormen och jag ser fram emot nästa vecka. Konferens och party nästa helg. Och fikadejt i veckan. Som är ledig, från jobbet alltså. Men det är inte veckans klipp.

2 Comments:

Blogger Joules said...

Mange jag undrar litegrann vad det är du vill bli när du blir stor?

Och fikadejten, kan det bli nästa veckas span?

:)

18/11/07 22:16  
Blogger godisgrisen said...

Ja, det undrar jag också. Kan ta det över lite shiraz? :)

Ja, har kickat iväg bollen till henne.

19/11/07 23:12  

Skicka en kommentar

<< Home