måndag, november 19, 2007

Midnight Hour

Känner mig trött efter träning och uteblivet span. Men så är det dags att gonatta sig själv. Lite kvällsfika och så hopp i säng.

Undrar också vad jag skall bli när jag blir stor. Resa och insupa en skönare atomsfär än här hemma, se och uppleva, käka massa gott. Fotografera mera. Göra nya bekantskaper. Det vore nice. Vissa är klarsynta och ser det bättre än jag. Det går inte att göra allt möjligt på alla håll och kanter. Men livet är ingen röd tråd. Ibland händer saker som för en in på ett sidospår. De flesta har inte brytt sig om allt bråte, mer om mig och den jag är. Tvåbarnsmamman och jag skruvade ihop dubbelsängen för många år sedan men efter den våren har ingen tjej klagat på städningen. Jo, men inget span, en liten babe och en liten hunk nämligen syrrans barn.

Just precis nyss kom jag ihåg något. Fixat kladdkaka till mig och uppgraderat blomkrukorna för två av mina rotsnurriga trångbodda stryktåliga växter i söndags. Lockande läge på köksbänken. Provtuggade lite kaka och den smakade gudomligt med grovhackad mörk choklad som knappt smält. Där jag är lite av kung.

Men att starta lunchveckan med en rundsvarvad formpressad texasburgare och hälsovådliga pomfritt är att sänka kraven för att sedan ha marginal till det man egentligen eftersträvar, en bättre avslutning. Ungefär som vi lärt oss att invagga kunder i rätt stämning, att ta ned förväntningarna, så att det inte bara är att tuta och köra och sen öka och att få allt till ingen kostnad och helst klart igår osv... Jag måste fråga om det är riktigt nötkött i dom där skivorna för de ser inte hemgrillade ut om man säger så. Texas Fuskhorn.

Span och konferens är veckans plan. Undrar om det blir full pott.

6 Comments:

Blogger Joules said...

Du ska kanske bli konditor när du blir stor? Du verkar vara en hejjare på kladdkakor iaf :)

Jag åt lunchburgare på texas i helgen jag. Det var helt ok men inget wow lixom. Men jag fick en öl till så jag var lika glad ändå.

Jag började måndagen med att komma för sent till måndagsmötet. Måndagsmötet som handlade om hur sjukt bra vi är och varumärkesprojektet. Jag hatar det där. Säljsnacket.

Jag ska bli konstnär när jag blir stor. I vilken form däremot, har jag ingen som helst aning om.

Ha det fint!

20/11/07 00:38  
Blogger godisgrisen said...

Glad att jag inte kunde somna så att jag istället fick läsa det här ovan.

Nej inget wow liksom. Jag klunkade ju starobrno vid humlegårdsgatan och den slank ner utan problem :)

Tack! Detsamma förstås, och hopp om en fin vecka för dig också.

Glömde ju fixa tvätten och slötittade sen på nåt flygdramaprogram och nu vet jag inte vad dom visar men det spelas skön klassisk musik i bakgrunden. Jag var tolv år när jag lärde mig spela piano som min pappa var allra bäst på, det är inte bara techno som stillar ens hunger.

Alla har någon konstnärlig ådra i sig. Såg att löven blivit till en filmremsa hos dig :) Simsalabim!

20/11/07 02:53  
Blogger godisgrisen said...

ja jo konditor. men jag är ännu bättre på andra sidan gottedisken om man säger så.

20/11/07 02:54  
Blogger Joules said...

Du har ju för sjutton ännu sämre dygnsrytm än mej du :)

20/11/07 21:35  
Blogger godisgrisen said...

Ja. Det är inte alls bra. Nu diffar det bara 55 min på kommentaren iaf :)

20/11/07 22:31  
Blogger Joules said...

Borde inte du ligga på soffan och sova nu för att vara orken natten?

20/11/07 23:43  

Skicka en kommentar

<< Home