onsdag, januari 16, 2008

Att plugga hela helgen

Mina virtuella kurser från året före förra året. Med undantag av en sjuhelsikes galen dygnsrytm har hela lediga helgen från lunch till nollfyra spenderats ihop med dator och gis-programmet arcmap för spatial analyst kursen med expire date igår eller inatt amerikatid nånting. Långt till punkt och paus där. Under tidspress och tänjda småtimmar hann jag fyra delar av sex, chansade rätt på två sista delproven i går morse utan förberedeler. Bra tajming. Som att hinna med tåget när dörrarna stängs.

Med tokchans på allt hade jag sparat två nätter och en helg... i alla fall är en del av ett delmål avklarat på nyårslistan.

En kompis undrar vad kurspoängen är till för. Inget. Att sätta press på sig själv är motivet. Och att fixa det, bara jag.

Onsdag är fikadag på jobbet. Önskar jag hade haft fikahelg med x som jobbat hela helgen. Önskar jag hade så mycket annat med henne. Tandläkaren ska få göra sitt först innan det känns piggare i kropp och själ. Man kan inte dejta med nån slags guckamoj på emaljen.

2 Comments:

Blogger Joules said...

Heja! fint att du fixade tentan i tid!

Dejta med guckamoj i emaljen kan man visst. Inte alls länge sen jag dejtade han som hade plåt i halva munnen.

Å det gick minsann finfint att hångla ändå. :)

16/1/08 21:10  
Blogger godisgrisen said...

Tack för det! Kostade en del sömn förstås att bli klar. Snart nästa kurshalva.

Ja det gjorde det, är påläst på plåt :) tack vare dig.

16/1/08 22:43  

Skicka en kommentar

<< Home