söndag, januari 20, 2008

Telefonterror

Ibland blir jag bara så förbannad men håller igen fullständigt. Denna gång är det Tele2 som skapar helgadrenalin:

Hej hej!

Mailar presservice eftersom det är var den närmaste e-postadressen jag kunde hitta när kundtjänst enbart verkar ha telefonnr hos Er.

Vill som privatkund uppmärksamma Er på att det call center som anlitas av Er ringer eller har ringt (tack vare datoriserade uppringningssystem) lite väl ofta till mig. Det är irriterande att nästan hela nummerpresentationsminnet på 150 nummer upptas av just telefonnummer från olika call center, periodvis/stötvis flera samtal om dagen. Jag hade lika stora problem med ett av Comhems anlitade företag, M....P......, så Ni är inte ensamma om att indirekt genom call centers bombardera era kunder med rätt så oönskade samtal. Det tredje företaget är väl Telia som skulle kunna tänkas ringa, men dom har väl så dålig koll eller ork att det inte händer något från deras sida ;-)

Om jag vill köpa tjänster från Er eller något annat företag jag är kund hos så hör jag av mig, inget ont menat, men så är det.

Vill ni ha ett tips, köp ett personregister som innehåller namn och annat där det går att utläsa att man faktiskt arbetar om dagarna (på kontorstid). Det är helt meningslöst att datorerna på call centers ringer kl 15-16 för att få tag på era privatkunder, hoppas ni inte betalar mer än för faktiska resultatet och inte för uppringda försök. Dessutom vill jag liksom förmodligen de flesta andra ha telefonfria kvällar och helger.

Tack och med vänlig hälsning,


Innan huset kunde bli bredbandskund hos Comhem pga något som sinkats av någon av deras underleverantörer ringde jag pressjouren och frågade hur länge en bredbandsinstallation skulle ta. Då hände det lite grann iaf.


Ibland är det rakt på sak:


Hej!

Jag vill inte att ni försöker ringa mig igen.
Aldrig mer, oavsett mina ev. kundrelationer med era kunder.
Ni stjäl tid från mig.

Eftersom NIX inte är tillämpligt i vissa situationer hoppas jag att ni har en egen intern lista med nummer+personer som kan undantas från marknadföring.

Dessutom önskar jag veta på vems uppdrag ni ringer till mig.

Tack på förhand!



Kan man byta operatör till någon som inte ringer och terroriserar sina kunder?

2 Comments:

Blogger Joules said...

Det är rätt wierd, men det går lixom inte att ha fast telefon i dagens läge.

Jag har bara min jobbmobil. Och den står inte i mitt namn utann bara företagets.

Sen att man kommer till nån helt annans mobilsvar är en helt annan grejj.

(som till och med har visat sej bra ibland, men det är en helt annan histora)

21/1/08 01:01  
Blogger godisgrisen said...

Närapå likadant har jag också det ordnat med mobilen, förutom att eniro hittar mig.

Lite synd om de nyårs-sms som inte nådde fram till tidigare innehavare av mitt nummer eller mobil.

Jepp! Märker ibland att det inte bara är jag som är dålig på att höra av mig till gamla vänner eftersom hans vänner fortfarande hör av sig till honom... (och det är 9 mån sedan bytet) ... till mobilen.

21/1/08 01:20  

Skicka en kommentar

<< Home