söndag, februari 03, 2008

You gotta fight...

for your right
to party

Det kostar att ligga på topp. Sena kvällar med godisgrisen.

Fredag ihop med en kollegiemix och öl. Lördag på garbo med tjejkompis A och hennes strålande tjejkompis singelmamman A som är trettitvå men ser ut som tjugofem. Vi kände oss femton år yngre och drack favoritdrinkar. Sexor. Vodka tranbär respektive ginn å tånik. Vi var impulsiva och vi hade efterfest. Och vi åkte taxi, till centralvägen i väsby och därifrån. Jag tror faktiskt dom fuskar med spritmixen på garbo eller så hade jag en ovanligt tålig natt där. Kanske rotfyllan stoppar den andra fyllan?

Det var många kortslippar i fickorna när jag kom hem i söndags morse. Inga överraskningar förutom själva matematiken efteråt. Fjortonhundra. Jag gjorde inget dumt men har å andra sidan inte gjort många knop därefter.

Idag har jag fikat med J på bagel deli och så stundar en sen middag med värsta fina kycklingfilén simpelt kryddad med dragon och peppar precis som det stod på förpackningen.

Sen var det massa mycket mer som skulle ha hänt men det finns ju ett helt liv kvar att komma ifatt med resten :)