fredag, april 18, 2008

Ventilen

Det måste få pysa ut lite, ventileras lite för att sinnet skall må bra. Och när det pyst klart och man har tvåvägskommunicerat på rätt sätt brukar saker lösa sig. Idag på jobbet fick jag som svar "Exactly." och "Correct!" på en lång mailkonversation från i onsdags med kunden. Då kändes det bra. En lång så kallad "puck" eller ett ärende som dragit ut på tiden såg ljuset i tunneln. Vi pratar jobb förstås.

Min fritid har gått åt till att vara tränarvikarie, fixa massa lampor i trapphuset, svara på mail och skicka nya mail, vara värsta effektiva assistenten, tvätta och handla samt begrava den fina jobbkänslan jag hade när eftertankens kranka blekhet kom ifatt mig sedan jag jobbat ikapp en timme till efter träningen och insett att den fina lösningen haltar på ett ställe. Så jag mailade projektledaren och sa som det var.

Sju timmar senare sitter jag vid datorn fast på ett mer personligt sätt, färdigäten och lite halvtrött. Inte en kväll som jag varit hemma under kvällarna den här veckan. Inte som jag minns. Knappt den här veckan heller. En sån där ventil är nog bloggen.