torsdag, april 03, 2008

Telefonkonferens

Oslagbart verktyg istället för att maila och prata förbi varandra där ingen förstår vad den andra menar. Därför kändes det bra att få reda ut saker på tele in english. En glad kund är en trevlig kund.

Så det var en bra dag på jobbet till slut! Och slut är jag efter tre långa dagar. Det är därför kvällens nedvarvning är över först nu. Lagom till den tid då de flesta andra sover som djupast. Någon dag måste jag komma ihåg att köpa frukost. Fylla kylen lite. Hoppar hellre över än slabbar med en macka på jobbet. Fylla år gör syrran på fredag. Undrar hur det blir med hälsa-på-resa dit

Det känns som klimatet har ändrat karaktär. Relationsklimatet alltså. Fler personer i min närhet är lite mer sammanbitna och mer eller mindre lagom stressade. Undrar om jag har gjort något eller om alla har något annat på gång som gnager och maler och tär. Svårt att fråga om när man inte kan sätta fingret på något speciellt.

2 Comments:

Blogger Joules said...

Jag har telefonkonferenser ganska ofta. Fast på svenka. Det är oslagbart jämfört med mail med cc hit och dit - bortsett från att man inte har nått kvitto på vad som har sagts.

När jag bodde i usa hade vi det oxå hela tiden. för vi satt i new york och kunden i boston. Men när det blir på engelska är jag plötsligt inte den som pratar mest längre.

Jag är ingen stjänra på engelska, även om många tror det eftersom jag bott i usa. Men att prata i engelska i telefon är tusen gånger svårare än när man träffar personen i fråga.

well done :)

5/4/08 00:28  
Blogger godisgrisen said...

yeah, dialoger eller direkt tvåvägskommunikation är rakare och bättre...

...än att försöka formulera ett mail så att man tror att andra änden förstår och sen skall andra änden ha tid att läsa och försöka förstå vad ena änden skrivit

det syns ju på hur knepig förklaringen blir!

english joules, syrrans kille är irish så det faller sig naturligt. numera har han jobb, bostad, språk och svensk bil i sverige så han är mer svensk än jag där.

7/4/08 21:59  

Skicka en kommentar

<< Home