fredag, oktober 31, 2008

Mumsade i mig en hel...

äppelkrans och värmde händerna med en fin-latte som förstås försvann ned den också. Byter gärna ut pappmuggen mot nån frigolitvariant som håller kaffet hett lite längre.

Efter en souvlaki med pommes till lunch slank jag in på caféet som ligger i valvet på väg tillbaka till kontoret. Köpte gårdagens bröd, kanske med kvantitet före kvalitet, men på inget sätt sämre än de dagsfärska bullarna som ligger och lufttorkar. Efter någon timme var allt borta och jag kunde senare känna vetedegen putta på lite i magtrakten. Som om någon nära arbetskamrat var förvånad... en hel vetekrans. Dom brukar vilja slå vad om både diabetesrisk och mask i magen. Men jag har alltid kunnat äta mycket utan att det märks på kroppens konturer.

Så jag hoppade middagen, jobbade lite extra och försökte få kontakt med syrran-med-nästan-alltid-mobilen-avstängd just på mobilen eftersom hon är i stan under helgen, på resande fot. Hon hör säkert av sig, dom har vinterdäck på bilen och resan hade gått bra så vad kan gå fel nu? Kanske tioåringen och vi ska shoppa i trakterna av nedre norrmalm eller gallerian. Det föll sig väl ut sist då hon fick en väldigt eftertraktad uppskattad porslinsdocka för någon femtilapp tror jag det var. Mycket glädje för en liten tjej vars morbror är den bästa morbror som finns ;)