lördag, februari 21, 2009

Jobblogg

Börjat kolla efter riktiga jobb i veckan. Fått svar. Långa ledtider innan intervju. Vissa andra vill ha en utvecklare omgående. Letade fram trettitvå möjligen relevanta jobbannonser igår. Fjorton fel kompetens vid närmare granskning. Ibland för mycket dåttnett eller clientside. Tre inom geografisk informationsteknik varav två i norrköping. Går tyvärr också bort, ringa och fråga först. Hoppas mina utdragna självstudiedistanskurser kan gå i mål snart.

Kanske för kräsen och inte i linje med vad af har för rättesnören. Tänkte inte gödsla med ansökningar utan köra på intuition och trovärdigt intresse. Ser mest löjligt ut om jag visar dåligt omdöme att söka något jag inte har erfarenhet av sedan sju åtta år tillbaka ifråga om den huvudkompetens man söker. Men visst, det står ju mitt cv.

Strax lunchdags bara fullkornsriset vill koka klart. Ut i nysnön förbi returpapperscontainern och kolla dörrar innan mörkret. Jämföra träprovbitar. Huset skall byta ut originalporten till ny ek i samma stil som nuvarande så det är mest nyansen det hänger på. Mellanmörk, mörk eller mycket mörk. Sen hoppas jag på en söndagsdejt. Hon verkar trevlig.