söndag, februari 15, 2009

Stolt eller mest dumdristig?

Har ont i rumpan. Det skaver på framsidan av vristen. Det värker i ryggslutet, ländryggen eller vad det heter. Har inte orkat laga mat idag. Har levt på en snickers, vatten och blåbärssoppa och några minibullar, såna där man hittar typ tjugopack i en plastpåse.

Vet inte om jag ska kalla mig klok eller galen. Uppe med söndagstuppen och sen iväg för att bli upphämtad för skjuts till uppsala. Efter lite bajamajakö så ger vi oss iväg strax innan nio och är framme lätt ledbrutna fem timmar senare. Vikingarännet åttio kilometrar. Åtta mil. Visserligen lätt medvind men på en jäkla sprickig is, knappast njutbart förrän det blir autobahn några kilometer innan kungsängen. Dom andra har tidigare ramlat och vissa kraschlandat under resans gång, jag vinglar till vid en handfull tillfällen men återfår alltid balansen. Har bra teknik sedan tidigare. Kul att åka med två vänner jag känt sedan tjugo år tillbaka. Dom är genomschyssta och allt sånt. Andra gången jag åker i år. Första en timme på östermalms ip med gympadojjor på lånade friskis o svettis grillor. Nästa gång live ute på mälaren. Det galna är att jag nästan blivit fri från förkylningen men skridsko är ju ett glassigt glidarliv och belastar mest vissa muskler.

Iaf är jag lite stolt. Att det gick vägen till slut. Helt oplanerat fram till i torsdags.