onsdag, februari 06, 2008

Semlor

Redan när jag sen till jobbet gick förbi boullan så tänkte jag, nu köper jag semlor till oss oavsett om dom bjuder alla på hela bygget. Är det tisdag så är det. Men det dröjde till efter lunch innan vi tog ett gäng med oss i en stor tårtkartong. En stor bas fylld med äkta mandelmassa, en rejäl klick riktig vispgrädde ovanpå och på toppen en litet trekantigt pudrat lock. Så skall den se ut. Och den smakade därefter förstås :) Inte helt enligt näringspyramiden dvs vetemjöl, socker, fett i tur och ordning.

Och så har jag förgäves letat och letat efter den där fallskärmshoppningsboken när jag nu halkade in på hoppning sista dygnet. Videobandet hittade jag dock som tur är, det går inte att ersätta så lätt. Jag vet att boken finns någonstans. Boken där allt väsentligt står för den som lär sig hoppa, vilket nu i och för sig inte längre är aktuellt.

Istället hittade jag andra prylar som jag lånat av nån klubbkompis så nu går evighetsstädningen som en dans! Jag "äger" inte enbart mitt eget skräp, jag härbärgerar även andras grejer utan att egentligen veta om det. Fick frågan om jag har kvar hans pannlampa, detta var för massa månader sedan. Då var svaret, ööh nej? Nu är svaret, heureka jag har den!

3 Comments:

Blogger godisgrisen said...

åsså hittade jag boken... sent i går morse. allt är i sin ordning.

7/2/08 01:32  
Blogger Joules said...

i min fallskärmshopparbok, då tänker jag på loggboken alltså, står det taggat i kommentaren "YIPPPPPPIIIIIIIE".

antar att jag var rätt speedad :)

11/2/08 00:47  
Blogger godisgrisen said...

alla vi gick omkring som stora solstrålar efter tandemhoppen.

i min står det tex "Jättebra svank! Ta't coolt..." men sen i sista hoppet "lite mer entusiasm tack!" Hahaha.

Yippiieee skulle jag kunna säga om semlorna. Hörde att lokala favoritcaféet hade varit med i något tv-inslag.

11/2/08 20:58  

Skicka en kommentar

<< Home