fredag, maj 23, 2008

Giffar

I onsdags fixade jag några små ikoner på jobbet. Eftersom vi inte är betrodda med riktiga ritverktyg hittade jag en sajt där man kunna ladda upp sin bild och editera den via en java applet.

Igår torsdag fick jag kommentarerna... och vad ska vi med dom till... och det får du betalt för? Det är sannerligen bra betalt för att pricka i rött eller grönt eller blått med lagom rätt färgvärde och en vitpunktad bokstav på en yta av tolv gånger tolv pixlar. Det kan jag hålla med om.

Idag fredag kommer jag att pyssla med nån obskyr logik som ger rätt infomeddelande i alt-texten till bilderna.

För övrigt kollade jag på semi två av eurovision song contest och charlotteperelli var väl så där okej. Hon har en stark röst och scenvana som få, men ser lätt slampig ut. Och förvanskar ögon och ögonbryn så hon bli riktigt ful i sin bleksminkade hårt utsträcka ansiktshud. Tyvärr får varken belgien eller makedonien vara med i finalen men livet svischar vidare oavsett vad som händer i belgrad.

G och jag åt grillad kyckling till middag och det är aldrig fel. Framför allt inte i matsällskap med henne. Och så firar vi våren med skumpa på taket fredag morgon på egna kontoret. Det är aldrig fel det heller.