onsdag, maj 21, 2008

Mariatorget tretton tretti

- Och så gubbar slutar ni röka nu!
- Jo jo jo jo..

Godisgrisen visar lite civilkurage när två mörkhudade halv-alkade män drar alldeles för många bloss på bänken intill. Den ena fimpar faktiskt direkt. Har precis hämtat nya mobilen på kontoret och är kanske lite lättstungen eftersom jag börjar bli sen tillbaka.

Lite längre ut på andra sidan stan tjugo minuter senare. Väl utanför spärrarna är det skapligt regn ute. Igen. Otrevligt blöt går jag förbi hemma för att byta om till torra kläder och synka kontakterna från outlook. Min nyblivna "kompissambo" G är hemma. Vi kommer aldrig att bli ihop men vi är varandras bästa vänner när vi ses. Nu ses vi väldigt ofta men hon behöver sällskap. Man får hjälpas åt när det är svårt. Vi utnyttjar varann, hon rör ihop saker att äta och jag diskar. Hon handlar och jag handlar. I söndags fixade jag laxmiddag. Hon är ödmjuk naturlig okomplicerad vackert välbevarad och smart. Mjuk men också bestämd. Om inte hon satte våra kompisgränser skulle jag lätt bli riktig sambo. Det är tur hon är kär i någon annan. Tanken är lagom knäpp för att avsluta ämnet.