onsdag, maj 21, 2008

Skrivtorka

När det inte flyter på som vanligt. När jag loggat in och det är tomt. Både i bloggrutan och skallen. Skrivtorka. Tänker på relationer. Som finns men som ändå inte finns. Inte på det sätt jag trodde på. Orkar inte lägga så mycket tid där nu.

Satt uppe till nollfyra på morgonen och skrev pm till den där tävlingen det ömmas om. Förra veckan i humlan och ikväll på grönan. Nästa vecka vid vinterviken. Och samtidigt börjar det dra ihop sig på jobbet. Pressa tidplaner som inte är riktigt uttalade. Det kommer en deadline men det saknas ordentlig nedräkning. Föreningens årsstämma flöt på bra ikväll. Det är en bra styrelse dom har *klappa sig på axeln*. Allt händer inte ad hoc men det kan kännas lite så. Det händer alltid något. Något som inte går att förutse. Det är det negativa, att alltid behöva vara i en form av standby läge. Relativt enkla samtal som renderar i merjobb. Mail hit och dit. Småsaker som skall fixas. Saker man indirekt åtagit sig att göra. Frågor som skall ha svar. Små steg och ibland större kliv. Lagom få bollar i luften, släppa eller fokusera. Det där funderar jag ofta på. Insyltad i föreningslivet blir man klämd. Ihoptryckt av dygnets korta timmar.

Att känna sig nöjd med det som är gjort. Att blicka framåt för det som skall göras. Att skita i det som känns onödigt för stunden. Att göra det som känns relevant och kul. Och få avreagera sig. Blogga bort bördan.

Och i helgen är det hotell här igen. Syrran kommer för instruktörskurs. Jag skall bort på söndag. Dialogen med G är bra. Jag tycker väldigt mycket om henne. Min egen kurs hinner jag inte med, den från nyårslöftena. Jag hinner med vänner nära och kära men kanske i en annan ordningsföljd. Kanske tvärtom just nu.