måndag, juni 02, 2008

Helgfika

Det rings i mobilen om lunch, fika, ska vi ses, har du tid osv... hur en helg kan försvinna med hjälp av goda vänner och massvis av fikatimmar.

Det är trevligt speciellt när man träffar gamla vänner och det var länge sedan sist.

Eller när det är G som är hungrig precis som jag. Så jag tar mig till söder vi äter lunch, vi kaffefikar på medis och jag handlar nödvändigaste typ tvålrefill tvättmedel dammsugarpåsar. Hon gör fruktsallad och jag rengör kylen. Jag orkar inte jobba så mycket för det är egentligen andra tankar i huvudet. Behöver rensa lite där också, inte bara i köket. Det blir lite snack och insiktsfulla råd.

Jag åker förbi kungsholmen, J och jag tar oss till kungsgatan där hans bärbara får lite översyn men det är inget fel på den, bara gammal och trög. Så vi köper med lite kaffe&co till sambo K och balkongfikar i solen alla tre. Så nära den blå himlen och med en lugn innergård kan jag också tänka mig att bo.

Men det är som allra trevligast när en speciell vän vill fika. Det blir en lång stund och det känns i hela huvudet. Jag kommer hem hungrig, rätt trött och med en helgförkylning som lurat runtom hörnet efter veckans strapatser och förkortad sömn, hur trevligt det nu kan vara men det var inte själva grejen. Jag är både utmattad och fylld av energi. En bra känsla av att vara nöjd med livet.