söndag, juni 15, 2008

Libanesen

Gott med lördagmiddag. Men med fel person. Inte med henne utan bara med en tjejkompis. Singel alltså. Istället för fullkornspasta blev det meze och grillspett, gott med olika röror. Är fortfarande mätt knappt sex timmar efteråt. En trevlig kväll om man glömmer uddamålsförlusten i fotboll mot spanien. Så fin att jag har strukit skjortor efter maten.

I fredags gick jag till vårdcentralen och fick kanske rätt diagnos men det vet man ju inte säkert. Om det är borrelia eller ej. Kåvepenin blir det i alla fall. Och cortison sen i onsdags. Har nu haft samma j-a förkylning i två veckor. En ren trötthetsförkylning hoppas jag. Ungefär samma tid som märket på kinden funnits där. I början som en knappt märkbar ojämnhet sedan en mindre oval och röd ring med gulvitt i mitten. Kanske brist på kärlek. I varje fall vill jag inte vara omtyckt av någon fästing. Som jag sökt på nätet efter bilder på fästingbett men det var som att försöka leta efter ordning och reda i livet.