lördag, mars 22, 2008

Evighetspyssel och helgjour

Har haft mäklare på besök. Fått bra kontakt. Men tror jag ångrar mig. Känns inte att jag är färdig riktigt. Hur mycket yta jag behöver? Hur mycket yta jag har råd med? Hur mycket bättre kan jag bo till vettigt pris. Hur jag ens skall hinna fixa och fräscha upp. Det är snart maj månad som i mitt liv är den stressigaste av alla månader. Och när jag väl fixat så kommer jag gilla lägenheten än mer.

Det var min allra första sjukdag skärtorsdagen sen jag minns inte om det ens hänt. Är sån där långtidsfrisk person. Vaknar tidigt och gör det jouren kräver. Loggar in och kollar allt verkar okej. Somnar om, vaknar vid elva och har ont i halsen. Balanserat lite på gränsen sista tiden och på några timmar bryter det onda igenom. Smsar kollega projektledare att jag blir hemma. Trötthetsförkylning. Sånt kommer när man tänjt på dygnet på fel sätt.

Efter ett tag när jag vilat upp mig känns det bättre, tokfan går då till jobbet sedan jourdatorn strulat under dagen. Måste kolla den inifrån kontoret. Kollegor går ut på påskledigt och vi hinner småprata korta stunder och önska glad påsk. Jag går in för kvällsjobb. Pratar med H vilket förstås var trevligt. Glömmer av tiden. Kollar datorn. Troligen sbs i kombination med lösenordsbyte häromdagen. Kollar jourprylarna.

Ser godiskorgarna där små dumle, bounty och mars samsas med diverse mjukkola. Allt inlåst i papper runt om. Jobbigt att pilla upp. Kundens godis bäst italiensk choklad med nötcréme. Nötkräm. Konsultgodiset rätt lika varann. Bara mängden skiljer. Vet att jag rotfyllt i januari...

Eftersom jag känner mig lagom bra och ändå sitter där jag sitter och har flyt, jobbar jag ikapp några timmar. Bara nio timmar att ta igen nästa vecka upp till full tid. Måste dit för i maj skall restskatten betalas. Måste ha lönen. Har inte full koll där. Har dock lite bättre koll på vad nästa lägenhet kan få kosta. Om det blir något av det. Orkar inte fundera mer över att orka med en omgång visningar och budgivningssvängen igen.

I gömmorna jag slänger eller inte slänger hittar jag en skärmsläckare på cd från kennedy space center. Året är tvåtusen och konferens under interneteran. Då måste det ha varit nittioåtta jag var till cuba och året efter new york city med bästa kompisen.

Klockan är väldigt sen eller tidig. Ljusnar fort på morgonkvisten. Dags för joureriet igen.