torsdag, mars 13, 2008

Gratistitta buda bocka buga

Jag har sett tre ruskigt fina trerummare. Bra tryck på marknaden om det är nytt och fräsch eller topprenoverat. Men även sunkiga lägenheter går upp lite väl mycket. Och jag kommer att bo kvar tills vidare eftersom det är för dyrt att betala närapå tiotusen av skattade pengar för att bo några minuter närmare centrum. Motion är gratis. Banklån är knappast gratis. Så jag drog tillbaka ett bud för att inte riskera flytta till fel ställe.

Istället kan jag ha veckodagarna fulla med mäcklare som vill springa runt i min lägenhet. Om jag kontaktar riktigt många så står mäcklarna snart på rad, ungefär som på en tajt visning i en alltför populär och trångbodd etta. Nä riktigt så bra blir det inte.

2 Comments:

Blogger Joules said...

det är bra lätt att bli meddragen i budandet. jättebra att du tänker en gång extra.

även om jag bestämde mej jävligt snabbt och omgivningen inte alls hängde med i mina beslut så visste jag exakt vad jag ville ha.

bestäm dej för en mäklare som du vill anlita den dagen du hittar nått. sen kan man ju förbereda det mesta så det bara är att trycka på knappen när du hittat nått.

spännande!

13/3/08 23:28  
Blogger godisgrisen said...

har tänkt både en och två gånger.

första gången hade jag inte ens lånelöfte, jag skulle ju bara kolla lite.

andra gången tänkte jag att det är enklare och billigare att hitta en sambo, kanske skulle provragga vid visningarna istället. men mäklaren var redan sambo så jag slapp göra bort mig.

tredje gången blev tanken att fixa en plan för lite renoveringsbehov.

värdering på tisdag hur som helst.

16/3/08 19:21  

Skicka en kommentar

<< Home