söndag, mars 16, 2008

Full fart hela helgen

jag lämnade jobbet halv sex i fredags. hade en sjukt trevlig samvaro med fd arbetskamrater på cottage och biskopen med belhaven som jag inte smakat förr och sen lite kycklingröra och mera glas. jag tror vi var sist ut men det är nära hem. sist ut var också en ögonfröjd som jag sett där ute förut och hon gick så mycket sicksack så jag undrar hur hon mådde dan efter. närmaste ex-arbetskompisen ringde idag och hade bevisligen haft en jobbig lördag, helt oberoende av fröjd, han är förlovad dessutom.

lördag för mig var få skidorna att gå i ide efter att ha skräpat i köket i tre veckor, äntligen rengjorda från klistriga barr och annat jox, fönstertvätta, sovrumsstäda, köksbänksolja, låta min ferrariröda miele glida över trägolvet, fixa kladdkaka som senare på söndag kommer att visa sig obehövlig. jag får äta den i egen stilla ro.

vaknar jag upp till söndagssol, snacka om tajming med rena fönster. var ute en sväng i aningen kyligt vårväder och blev tyvärr ensam på visningen av ettan som jag själv inte är spekulant på, men man kan ju vara snäll såklart vilket jag är och ta reda på allt väsentligt, fint läge på balkongen. träffar på samma assistent från mäklarhuset för tredje gången på en vecka.... hej igen! hälsar vi. hinner med en till tvärs över kvarteret, halvtrappa i superstabil förening och renoveringsbehov i kök.

av bara farten får även föreningens källarfönster en massa ajax och varmvatten på sig. och så är veckan slut. jag också. men jag ser iaf ut. ser bra ut, genom fönstren. har "glömt" äta middag, inte fullt så bra.