lördag, mars 01, 2008

Redan 1:a mars

En kort glimt på datorn när jag tryckt iväg en kommentar strax efter midnatt. Ja det är redan första mars och jag känner mig lite trött. För trött för en fredag för det har varit en del tryck och tempo på jobbet. Och allt annat som sker via datorer nuförtiden. Det blir väl mycket ibland.

En resa vore på sin plats. En kollega drog till Åre igår lunch, bara över helgen men ändå, bort. En resa vore fint, med min tillkommande eller vän, vad som än händer. Men jag trivs när jag lär mig och saker känns meningsfulla. Även om jag är trött. Härom natten var jag för slö för att släcka taklampan. När jag vaknade med två djupa veck under ögonen var jag för trött för att vakna. Men lite svett och slask i dalarna gjorde mig lätt solbränd och fuktkräm på morgonen får huden att leva, så jag bara ser halvtrött ut. Själv skall jag leva ut och umgås mer. Hoppa över tröttheten. Fejka mig pigg och lura kroppen.

2 Comments:

Blogger Joules said...

gingseng säger jag. Jag har varit sjuk asmycket på sistone och fick rådet att börja med det, och nu börjar jag faktiskt märka skillnad.

om det är gingsengen i sej eller placebo effekten ger jag fanken i, men den här årstiden kan man behöva lite hjälp.

prova en månad. det kan vara värt en hundring.

4/3/08 22:54  
Blogger godisgrisen said...

hahaa jag fick nästan gnugga ögonen nyss... det har ta mig fanken snöat ute medan jag dåsat till på soffan och bara skulla masa mig till sängen istället. nästan mer snö än under hela vintern. skidsäsong here i come again!!

jag har sån där apoteksburk i köksskåpet med idrottspiller för sportiga killar. men jag har bara tränat åtta gånger mellan de där trettio kilometrarna på lidingö och nittio till mora så ... sportig? mja, solbrist kanske ja, socialt behov av på-stan-runda ja.

6/3/08 03:26  

Skicka en kommentar

<< Home