lördag, mars 22, 2008

Twin Towers

Naturligtvis sent i säng, sen morgon.

Fingrar på en gammal utriven bild av world trade center. Vet inte varför jag sparat den en alldaglig bild med frihetsgudinnan mitt emellan. Det var ju innan nine eleven. Man förstår symbolkänslan och allt det där.

Kollar i fotoalbumet och hittar min egen asläckra bild från brooklyn bridge närmast manhattan med kompisen i solbrillor, en vass solstråle som dämpas av en husfasad precis så där lagom för att inte felexponera bilden och bakom två andra hus tornen som två tvillingar pekar rakt upp i skyn bland bulliga gulliga vita moln som om man vore uppe bland dem. Förbannat bra komponerad bild måste jag säga. Det var olympus af-tio på den tiden.

Min nyinstallerade skärmsläckare visar sig vara en samling lågupplösta bilder i sexfyrtio gånger fyråttio som inte går att förstora till skärmens fulla storlek. Skaplig ironi tänker jag när jag kollar filnamnen... nasa01.jpg osv... är inte nasa kända för high-tech och högupplösta bilder? Kanske inte i mitt sovrum i min dator.

Ut å gå. Nu.